tisdag 12 mars 2013

Yarra, DFO o Eureka

Torsdag 7 mars
I torsdags promenerade jag ca 2,5 km ut från stan till ett lite större köpcentra som heter DFO. Hittade en del kläder och annat till mig själv. Bland annat ett par sköna sandaler som verkligen var behövligt eftersom jag varit så trött och haft så ont i mina fötter. Tog på mig dem direkt. Superskönt!

Promenad längs Yarra River
Gångbro över floden
Köpcentrat DFO

I provhytten på Lorna Jane
Lunchade på Genki. God citronkyckling.
På vägen tillbaka in mot stan passade jag på att åka upp och beskåda utsikten från Eureka Tower. Hissen upp 88 våningar tog ca 35 sekunder.

Promenad tillbaka längs Yarra
Eureka Tower. 300 meter högt.
Ingång till utsiktsplanet Skydeck
Skapligt högt
Syns skapligt långt!
Fanns en liten avsats där man kunde gå ut.





4 kommentarer:

  1. Sushi skådade mitt norra öga...
    Håll utkik för flygplan då man är i höga byggnader

    SvaraRadera
  2. Hisnande utsikt...får "pirr" i magen.Har klänningen krymt till en topp?????

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag har aldrig haft den där gröna som klänning fastän DaSilva hade det. Jag tycker den är för kort till det :)

    SvaraRadera
  4. Du får verkligen se och uppleva mycket... Önskar man kunde göra en sån resa själv :)

    SvaraRadera