lördag 16 mars 2013

Formel 1

Lördag 16 mars
Till mina manliga släktingars stora besvikelse så är jag inte och kollar på Formel 1 som körs här i Melbourne i helgen. Ligger endast 2 tågstationer bort från lägenheten, så jag hör dem på avstånd gasa omkring. Men det är rätt behagligt att se på TV istället, eftersom det stundvis spöregnar utomhus idag. Åkte tåget tillbaka från stan nyss och då klev det på en man med ett barn som var helt genomblöt. Ser på TV att bilarna åker av typ hela tiden. På de ca 15 min jag sett så har säkert 10 bilar snurrat ut och vissa har krashat sina bilar rätt rejält. Det riktiga loppet har jag förstått är imorgon eftermiddag. Få se om vi ev ska åka till en kompis lägenhet och se lite från loppet från hans fönster. Vi får se.

Torrt och skönt sitta i lägenheten och se bilarna i regnet och blåsten :)
Bilarna åker ändå bara av banan hela tiden
Annars är jag hemma själv ikväll, medan de andra är bjudna på bröllop. Så det blir jag och katten och hostan ikväll :)

2 kommentarer:

  1. Klart du SKA se imorrn, du lär inte få va med om det nån fler gång ju...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur länge vill jag vara där? Typ en halvtimme. Hur mycket lär jag se? Typ en glimt i nån kurva. Värt 700 spänn? Njaa, vi får se.

      Radera