torsdag 2 augusti 2012

Semesterdag 24

Torsdag följde jag min mor in till stan för att köpa presenter till mina brorsöner. John fyller snart 7 år och Jonas ska snart konfirmera sig. Blev dock en del inköp till mig själv också. Åkte förbi Röda korsets Kupan där jag hittade ett engelskt litet uppläggningsfat, samt en brunrandig trasmatta som jag tror jag ska ha i sovrummet där jag har bruna tapeter. Få se om den matchar :)





















På butiken Madame filurs lilla krypin fanns det många fina saker.
Jag köpte en såskanna som jag letat länge. Precis i den storlek som jag letat.





















På kvällen passade jag på att baka lite. Det blev Monas kakor, vilket är en mandelkaka som påminner väldigt mycket om Macroner.
















De läggs sedan ihop två och två med smörkräm emellan.
















Bakade även en plåt med chokladmuffinsar med hallon inuti. Nytt recept. Blev rätt goda, men de sjönk tyvärr ihop sedan jag svalnat på plåten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar