tisdag 31 juli 2012

PDOL 2012

I lördags åkte jag och min bror och hans två yngsta söner till Piteå Dansar & Ler. Vårt mål var att smaka så mycket mat som möjligt =D
Vi hann med:
- Älgskav med lingonressing i pita, den tyckte jag var god
- Kykling-gyros i pita, tyckte jag var rätt okej, dock lite märkligt med strips mitt i det hela
- Langos, gööött särskilt de krispiga bitarna av brödet
- Renskavsrulle, den supergillade brorsan men jag har lite svårt för smaken av renkött

Sen blev det karseller för ungarna. Joel testade det mesta förrutom den värsta gungan. Han var hård och verkade rätt obrydd men väldigt glad då han kom ur karusellen efteråt =)

Joel i farten på karusellen "Break dance"

















Inzoomad bild över hur cool Joel är i karusellen
som faktiskt är i full spinn fastän det ser ut att stå still på bilden.



















John agerade kepsbärare under Joels åk

Joel o John åkte sen Larven tillsammans.
Imponerande hur dessa två aldrig bråkade på en hel helg tillsammans =)




















Andra gången Joel åkte Break Dance kom en flicka på cirka 10-12 år gråtandes ur karusellen efteråt. Karusellen hade blivit lite för mycket för henne, så hon hade spytt ner hela sig, samt på ryggen på sin kompis. Iiiiiinte myyysigt!!

Sen på eftermiddagen åkte vi tillbaka till Kvarnbäcken och grillade. Helgrillad och marinerad älgfile med potatissallad och rödvinssås var gryyyymt gott! Sen blev det jordgubbar både från eget land och från självplock i Sikfors. Dessa åt vi tillsammans med kladdkaka och vispgrädde. Vi slök många liter jordgubbar den helgen. Göööött!!

Jordgubbar i massor!!


1 kommentar:

  1. Det var ju trevligt att ni fick en rolig helg tillsammans...:):)Hoppas ni kan göra om det fler ggr.

    SvaraRadera