torsdag 15 augusti 2013

Kungen i Umeå

Rojalist som jag är var jag ju bara tvungen ner på stan idag och spana in kungabesöket i Umeå. Kul att se Kungen och Silvia på rätt nära håll. Eftersom torget var rätt fullt av människor smet jag istället runt och ställde mig i början av rödan mattan där de skulle komma in :)

Kungen & drottningen anlände i buss tillsammans med landshövding och lite annat folk.
De hade varit tidigare under dagen i Lycksele och i Vindeln.
En liten tjej i gult som tog emot kungen då han klev av.
Sen klev även Silvia av bussen och språkade lite med folket.


Tältet dom satt i var ju lite märkligt placerat i förhållande till scenen,
men det var väl för att folket skulle få se kungligheterna bättre.
Mycket folk som samlats på torget.
Kungen höll ett tal. Han startade med att säga att han skulle prata fort
innan regnet. Men han hann ändå inte. Det kom en störtskur i slutet.
Kungen tog sig inte av scenen pga allt regn :)

3 kommentarer:

  1. Shit va vi är lika ibland och olika ibland, för mig kan dom lägga ner kungahuset, bort med tramset tycker jag, kastar bara en massa flis i onödan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske hänger med från våra förfäder..min mor tyckte om kungahuset,jag oxå...men min far gillade dom inte..:)

      Radera
  2. Jo, jag gillar ju kyrkor också som mormor. Så det kanske är nåt släktdrag ;)

    SvaraRadera