måndag 26 augusti 2013

Helg vecka 34 2013

Jag tog ledigt fredag och tog en tur upp till Piteå senaste helgen. Startade med besök hos tandläkaren där jag lagade mina två hål. Önskar man kunde få tillgång till en egen sug så man slapp drunkna i sin egen saliv då man ligger där i tandläkarstolen. Nu är det gjort i alla fall för denna gång.

Efter en tur på stan, där jag träffade Josefina och alla hennes vovvar, så träffade jag upp brorsan med husvagn och två brorsöner. Det var dags för tennisturnering i Piteå. Lite surr, leta strömuttag till vagnen, lite fika och byte av presenter. Tack för Dan Brown-boken.

Under helgen blev det sen blåbärsplockning. Fick ändå ihop ca 4 liter. Lite biltvättning en varm lördag em. Sen äppelpaj på Umeåäpplen på kvällen.

Tyvärr söndag kväll då jag kom tillbaka till Umeå fick jag en parkeringsbot precis utanför min balkong. Jag tycker det är smidigt packa ur bilen via balkongen, men tyvärr råkade jag visst stå där för länge. Ja ja, sånt är livet! Orkar inte bli speciellt upprörd.

Svängde in i Byske på hemvägen, för att spana in deras kyrka.
Tydligen ser P-boter ut så här nu för tiden.
Nån som är sugen på att betala? ;)

2 kommentarer:

  1. Intressant att dom ser sin egen aktivitet vid bilen som "ingen aktivitet vid fordonet under kontroll tiden", står dom helt stilla eller har dom med sig en vilostol, eller ställer dom sig lite längre bort, ett mysterium.
    Synd att dom inte tänker som jag skulle gjort, bötfälla enbart dom som uppenbart står ivägen, för jag antar min far stått där på samma plats med husvagnen utan böter

    SvaraRadera