torsdag 18 april 2013

Skum lampa

Gjorde några ärenden på stan igår efter jobbet. Bytte bland annat busskort för lokalbussarna här i Umeå. Förstår inte riktigt skillnaden varför dom bytt, för det nya kortet såg nästa identiskt ut. Sen slog jag till och köpte mig en mjölkskummare. Gillar en kaffe med mjölk ibland efter maten, men gillar inte att mjölken gör kaffet kallt. Så nu kan jag värma mjölken, utan behöva få skinn på toppen i micron. Blev grymt mycket skum, men man kan även välja ett läge där den enbart värmer utan skum. Ska testa det imorn. Sen har jag länge fantiserat om en svart lampa i hörnet av vardagsrummet där jag vid jul hade en julstjärna. Så igår gjorde jag ett inköp. Jag måste dock flytta ut kroken i taket. Den hänger för nära ena väggen. Blir ett lagomt helgprojekt :)

Mjölkskummare
Ny svart lampa.
Funderar ifall jag ska gå ner i watt från 25 till 15.

4 kommentarer:

  1. Häng den då så att skuggorna blir rätt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp jepp! Jag ska försöka få till skuggorna. Såg att det blev lite knas :)

      Radera
  2. Åh så tjusigt det blev!! Vackert sken!

    SvaraRadera
  3. Det ser bra ut...Bra tänkt från din storebror..med skuggorna..:):)

    SvaraRadera